blog header

blog header

Search This Blog

17 Dec 2011

Een goed doel (2)

Gisteravond was het zo ver, 1 uur zwemmen voor het schooltje in Rwanda. Elke vrijdagavond zwem ik ongeveer 45 minuten, wat neerkomt op 40-50 baantjes. Als het water een beetje warmer is, kan dat 60 zijn.

Gisteravond hadden we een uur om te zwemmen en het water had de juiste temperatuur. Tel daar bij op dat er toch iets van een wedstrijdelement in zat, en de omstandigheden zijn perfect om veel te zwemmen. Want alleen al het idee dat het ergens om gaat, is 10% snelheidswinst.

Ik had gedacht 60 baantjes te zwemmen, dat werden er meer. En ik denk dat dit voor elke zwemmer gold, ik zwom veel meer dan gedacht.  Wie mij sponsort is misschien minder verheugd met mijn gezwem. Honderenzes baantjes, achtentwintighonderd meter. De sponsoren ontvangen bericht van mij over hoe ze het geld kunnen overmaken.

part1/deel 1

Yesterday evening was the evening of swimming 1 hour for a school in Rwanda. I swim every Friday, for about 45 minutes. Most often that's 40-50 lenghts. When the water is a little warmer, 60 lenghts is possible too.

Yesterday we had one hour and the water was warmer too. Add the element of competition, and the circumstances are perfect. Apart from the fact that I had to overtake a lot of slower swimmers. But just the idea that it's about something, adds 10% speed.

I'd expected to swim 60 lengths, I did more. And I think every swimmer did a lot more than he/she expected. Those who sponsored me might be less enthusiastic. One hundred and six lengths, twenty eight hundred meters. I'll send my sponsors a message about how to transfer the money.



2 comments:

  1. Hmmm, I see that with my 8 cents per lap I'm the lowest one. I'll try to fix that by making the amount I donate somewhat higher... like, double or triple it. I was expecting you to swim more laps.

    ReplyDelete